PRESS RELEASE - Stéphane Heynen wordt COO bij Cyber Security Management

Als rechterhand van CEO Peter Braem zal Stéphane instaan voor de verdere consolidatie van de organisatiestructuur van Cyber Security Management.

Sinds de oprichting van Cyber Security Management (CSM) in 2017, was Peter BRAEM binnen zijn bedrijf actief op alle fronten tegelijk. 2022 was een bijzonder vruchtbaar jaar, niet alleen qua omzet, maar ook wat betreft nieuwe klanten en nieuwe projecten waaronder de uitbreiding van de CSM-activiteiten naar Luxemburg. Peter Braem besloot dan ook een rechterhand aan te stellen die hem op administratief vlak zal ondersteunen. De keuze voor Stéphane Heynen als COO (Chief Operating Officer) lag voor de hand. Als ex-collega’s delen hij en Peter Braem een werkverleden bij Econocom en ze kennen mekaar dan ook zeer goed.

Een stille kracht

Iedereen die hem kent, zal het bevestigen: Peter Braem is hyperactief en altijd druk bezig. Om de stabiliteit van de onderneming te verzekeren en de operationele processen te versterken, moest er dus worden gezocht naar een tegenhanger die het allemaal wat 'bedaarder' houdt. Stéphane Heynen is die 'stille kracht' die CSM nodig heeft om zijn snelle groei verder te zetten. Al is hij wel een 'stille kracht' met een ijzeren vuist in een fluwelen handschoen.

Na het behalen van zijn diploma Handels- en financiële wetenschappen aan het ICHEC, ging Stéphane Heynen in 1986 aan de slag bij Nixdorf Computer waar hij als Controller Assistant instond voor de reporting. Tussen 1989 en 1998 werkte hij respectievelijk als Business Controller en Business Analyst bij GIB Group en CODIC Real Estate. Binnen al deze functies heeft hij zich verder kunnen verdiepen in business processen en financiële controle. In 1998 gaat Stéphane Heynen van start bij Econocom waar hij het uiteindelijk schopte tot COO van Econocom Services Belgium. Het is in die periode dat hij Peter Braem leerde kennen. In 2003 besloot Stéphane om zelfstandig ondernemer te worden, eerst als consultant en aandeelhouder van Helithe, een Belgische onderneming actief in de natuursteensector. De Chinese en Indische concurrentie was echter zo sterk, dat Stéphane in 2013 besloot om zich opnieuw toe te leggen op consultancy. Vanaf dan biedt hij ondernemingen advies op het vlak van operationeel en financieel beheer en de ontwikkeling van bedrijfsstrategieën. En vandaag start Stéphane dus als COO bij CSM.

”We kennen elkaar zeer goed, Peter Braem en ik. We zijn beiden sterke karakters die het heel goed met elkaar kunnen vinden. Het is vooral het enthousiasme en de drive van Peter, gekoppeld aan een superteam en een goede werksfeer, die mij ertoe hebben aangezet om de functie van COO te aanvaarden. Samen gaan we CSM verder doen groeien en gaan we een versnelling hoger schakelen om al onze klanten de best mogelijke cybersecurity oplossingen te bieden. - Stéphane Heynen, COO van Cyber Security Management

Invoering van business processen

Als rechterhand van Peter Braem, zal Stéphane Heynen instaan voor de implementatie van een reeks business processen die de structuur van CSM moeten versterken en het bedrijf exponentieel doen groeien. Hij zal een 'te volgen procedure' opzetten die de verkopers en cyber experts in staat zal stellen om de cyber security oplossingen sneller te implementeren. Hij zal daarnaast ook instaan voor het dagelijks bestuur van CSM.

”Onze prioriteit ligt momenteel bij de verdere versterking van het CSM-team. 2022 was een bijzonder succesvol jaar voor onze onderneming en we moeten deze trend verder zetten. Met Stéphane aan boord, gaat dit zonder meer lukken. Ik heb het volste vertrouwen in Stéphane en in zijn vermogen om onze business processen beter te stroomlijnen. 2022 was een fantastisch jaar, en ik durf niet te dromen wat 2023 voor ons in petto heeft !” - Peter Braem, CEO van Cyber Security Management

PERSCONTACT