PRESS RELEASE - Cyber Security Management en Advens bundelen hun krachten om tot de referentie op de Belgische cybersecurity-markt uit te groeien

Vanaf vandaag is Advens, de belangrijkste cybersecurityspeler in Frankrijk, aanwezig op de Belgische markt dankzij een alliantie met Cyber Security Management (CSM). CSM zal voortaan in ons land opereren onder de vlag van CSM-Advens en claimt zo het Belgische leiderschap op het gebied van cybersecurity met 100% Europese oplossingen en diensten.

Met 200 medewerkers in heel Frankrijk, een jaarlijkse groei van 30% en 300 actieve klanten in Frankrijk en in het buitenland, is Advens de eerste Franse pure player op het gebied van cybersecurity. Advens brengt alle vaardigheden samen, van strategie tot operationeel cybersecurity-management, evenals een innovatieve suite van kant-en-klare diensten om cyberbeveiliging voor iedereen toegankelijk te maken (Security as a Service). De expertise van Advens wordt erkend door talrijke certificeringen, zoals de belangrijke label van het Franse Nationaal Agentschap voor de Veiligheid van Informatiesystemen (ANSSI). Het bedrijf telt zowel openbare instellingen (Franse ministerie van Defensie, ziekenhuizen, lokale overheden) als particuliere bedrijven (Alstom, Danone, Système U, enz.) onder haar klanten.

Dankzij deze nieuwe alliantie voegt CSM een mooie troef toe aan zijn aanbod, waardoor CSM zijn klanten een compleet dienstenpakket kan aanbieden dat hen voorziet van alle nodige expertise, kennis en technologieën om hun IT-beveiliging goed en performant op te bouwen. Dit gaat van consulting en auditing tot architectuur en integratie via SecaaS (Security as a Service).

"Wij zijn vooral aanwezig op de Franse markt en hebben de ambitie om een toonaangevende Europese speler te worden. Ons hoofdkantoor is in Rijsel, dus is België een eerste logische stap in ons Europees expansiebeleid", legt Alexandre Fayeulle, stichter en voorzitter bij Advens, uit. "We werkten al een tijdje samen met CSM via de technologieën van Hexatrust. Maar we willen verder gaan. Vandaag creëren we veel meer dan een partnerschap tussen onze twee bedrijven, we zijn een echte Frans-Belgische alliantie aan het uitbouwen! We zijn verheugd dat we een duurzame en gezamenlijke werkwijze met CSM in België kunnen opbouwen.”

"We zijn erg blij dat Advens voor CSM heeft gekozen om de Belgische markt te betreden", zegt Peter Braem, CEO van CSM. "Sinds onze oprichting in 2017 zijn we stap voor stap gegroeid en hebben we een aantal grote contracten binnengehaald in de medische sector, de luchtvaart, bij federale overheidsinstellingen en de Europese instellingen. Onze kracht ligt in het feit dat onze oplossingen allemaal 100% Europees zijn. Dat is een essentieel punt voor Belgische instellingen en bedrijven die garant staan voor data back-up in Europa. Door de oplossingen en diensten van Advens toe te voegen aan ons aanbod bieden we onze klanten een globale aanpak in cybersecurity. We zijn er zeker van dat deze mooie alliantie zal leiden tot een vruchtbare samenwerking.

PERSCONTACT
Sophie Lambert - Blue Chilli