PRESS RELEASE - Cyber Security Management breidt zijn activiteiten verder uit in Vlaanderen

Shauni De Donder, de nieuwe Sales Manager van Cyber Security Management, zal instaan voor de uitbouw van de klantenportefeuille in het Nederlandstalig deel van België.

2023 wordt zonder meer een topjaar voor Cyber Security Management (CSM). Het bedrijf, dat in 2022 een sterke groei liet optekenen en reeds zeer actief is in Wallonië en Brussel en sinds kort ook in Luxemburg, wil nu ook zijn positie versterken op de Vlaamse markt. Om in deze opzet te slagen, komt Shauni De Donder het CSM-team versterken als Regional Sales Manager en zal ze instaan voor de verder uitbreiding van de activiteiten in het noordelijk deel van het land. ”Shauni wordt een grote aanwinst voor Cyber Security Management”, stelt Peter Braem, CEO van CSM.

Uitbreiding in Vlaanderen

De hoofdopdracht van Shauni De Donder binnen CSM is duidelijk: de activiteiten van het bedrijf verder uitbreiden binnen Vlaanderen. Ook al is CSM reeds een belangrijke speler op de Vlaamse markt en kan het hier een aantal zeer mooie referenties voorleggen binnen de gezondheidssector, toch blijft het bedrijf vooral verankerd in Wallonië.

Shauni De Donder heeft een Master in Business Administration en Management behaald aan de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Ze begon haar carrière in 2017 bij Michelin. Na een opleiding van 3 maanden in Clermont-Ferrand, werkte ze bij de bandenproducent als account manager voor de Nederlandstalige markt. In 2019 ging ze aan de slag bij MDG Project als directieassistente. Vandaag gaat Shauni een geheel nieuwe uitdaging aan als Regional Sales Manager bij CSM.

”Cyber security was voor mij volslagen onbekend terrein toen ik ging solliciteren bij CSM en ik vreesde dan ook dat dit gebrek aan kennis mijn aanwerving in de weg zou staan. Maar Peter Braem en de cyber experts van CSM hebben alles in het werk gesteld om mij hoogstaande opleidingen te bieden. Ondertussen hebben begrippen zoals AM, phishing, cloud security of ransomware al lang geen geheimen meer voor mij en kan ik de Europese oplossingen van CSM met kennis van zaken aan de man brengen.” - Shauni De Donder, Regional Sales Manager van Cyber Security Management

Een vrouwelijke toets in een door mannen gedomineerde sector

De Statbel top 100 van de meest voorkomende beroepen (cijfers van 2021) toont aan dat vrouwen, ondanks de vele troeven en voordelen van de ICT-sector, slechts 10% uitmaken van alle burgerlijke ingenieurs, 15% van alle ICT-managers en 11% van alle softwareontwikkelaars. In deze top 100 wordt geen melding gemaakt van cyber experts.

”Shauni gaat zeker een meerwaarde betekenen voor Cyber Security Management. Haar komst binnen het team zorgt voor een frisse en dynamische kijk op onze activiteiten. Ze zal de hoognodige vrouwelijke toets toevoegen aan onze sector die toch voornamelijk een mannenwereld is. De ICT-sector blijft een groeiende trend vertonen, maar toch geraken er nog steeds relatief weinig vrouwen aan de bak. In de meeste gevallen is dit niet te wijten aan de weigering van bedrijven om vrouwen aan te nemen, maar aan een tekort van vrouwelijke IT-profielen op de arbeidsmarkt.” - Peter Braem, CEO van Cyber Security Management

Op termijn zal Shauni De Donder worden bijgestaan door een team dat zich uitsluitend op Vlaanderen zal richten.

PERSCONTACT